Total Pageviews

Work! Work! Work!

Dah lebih kurang 2 bulan aku "memerintah" CITY CYBER.. hhaha.. Last year City Cyber beroperasi kat atas Gedung pakaian Hari-Hari (bersebelahan bintang kat Rawang).. and lewat last year jugak kami pindah kat Bandar Baru Rawang dekat2 ngan bus terminal dan City Cafe.. Mesti peningkan? City Cafe and City Cyber?

Papa design logo ni.. tp aku yg cantikkan.. ^,^


Ok.. camni.. City Cafe adalah sebuah Cafe yg menyediakan makanan seperti Nasi Ayam, Nasi Lemak, Lontong, Mee/Mee Hoon Sup, Mee Kari dan lain2 la.. (mama yg masak.. nk masak kat kedai x muat, so kenela masak kat rumah.. Cheif Li! ) Tempatnya kecik je.. so x byk yg blh buat.. Lepas hbs SPM tmpt mula2 aku "keje" kat cafe tu la.. Hahahah... penat doh.. pagi2 dh bgn... pukul 8.00 dh kene bukak kedai.. tutup kol 10.00.. kemas2 mau kul 11 sampai umah.. adey... dh la customer tu terdiri drpd pak cik2 dan abg2 yg keje kat bus terminal... dorg ni kasar skit.. mintak order terjerit2.. adey Toya!!!^__^ .. pekak telinga aku... tp seronok.. meriah kat sini doraemon ... Macam2 la yg aku kene..


Regular customers yg selalu dtg! Thank You! ^.^

Plg x leh blah.. dan menyeramkan aku bila customer order aku suruh buat air.. ERK! habisla.. Photobucket kalau takat milo tu boleh lagi.. Hhahaha hari tu buat air teh ais jd air susu.. adey... tp lama2 aku dh pandai.. nk kata pakar x la.. HAHAH..malam2 masak burger.. wa.. nmpk cam hebat jer.. ngan asap kepol2.. mcm sedap je..tp mmg sedap pun ;P Yuki-san!! Bila dh lama2 dan dh biasa.. customer pun dh kenal... budak2 depan Mydin tu asal aku pg beli brg kat sana... dorg dh tau dh.. Photobucket "Dik nanti bg discount tau kalau mkn kat sana..." kalau lalu kat depan bus terminal tuh lagi la... dr jauh pak cik tuh jerit bila nmpk aku lalu "HA! NASI AYAM! NASI AYAM! NASI AYAM 3!" Adey.. malu aku.. org dlm bus tgk jer.. muka pun dh jdi muka nasi ayam...


Waffle! waffle! macam2 perisa ada!! Strawberry! Coklat!! Blueberry!

Lagi satu masalah aku.. bila time da start bukak sekolah.. and aku plak sebuk tlg mak aku kat cafe.. nanti org tanya kat aku "Dik, x sekolah ke arini?" adey muka aku mcm budak2 ker? sedehnyala.. agaknya org igt aku budak susah kot.. berhenti sekolah, keje utk sara kelurga.. HAhaha kadg2 aku rasa nk ngaku pun ade.. tp x baik.. so ckp je la "x dah hbs skolah dh.. tgh tunggu result SPM"

Kawan2 sekolah lama bersepah2 kat RAWANG ni.. pergi PARKSON ade dekat 10 org kwn kat situ.. hahahah kelakar plak rasanya.. dh kwn dr kecik.. dulu mase sek rendah( mase bdk hingusan) main kejar2.. buli budak2... usik org.. hahah geng2 "jahat" aku dulu pun ade.. skang dh besar.. ramai yg keje.. tu yg nk tergelak tuh.. jln sikit dh "Oi! Oi!" Uh..uh.. etto ne...??? mcm tempat kitaorg plak buat kecoh.. Ayuni and Aznida (best friend kat sg choh) keje kat Celcom Center, dekat2 cafe mama.. kdg2 tu kitaorg janji la nk lunch break sama2.. ceh x bleh blah.. lunch break.. eeee.. ckp org dewasa... ^,^ Tomoyo-chan!

January 2010 :




Aku dh start keje tempat baru! dan.. NAIK PANGKAT!! huhu~... Mama bg aku keje as "Supervisor" Sebenarnya nak kata kerja tak jugak la.. sebenarnya aku ikut program GIAT MARA bwh MARA.. camna nk terangkan ek? GIAT MARA ni dia sediakan kursus kemahiran utk budak2 yg berumur 15-20 th yg nkkan kursus kemahiran.. kursus tu sampai 6 bulan.. tp kalau x hbs x per... tp x dpt sijil la..

Every month MARA akan bayar elaun RM 200.00 .. Mmg ada dlm peruntukkan la.. Apply je kursus apa yg nak.. Macam kes aku.. Aku amik IT so, mak aku letak company mak aku sebagai MAJIKAN..Kira aku mcm budak praktikal la kat sini.. tp bukan aku sorang jer.. ade lg 2 org.. dan mama lantik aku sebagai ketua dorg.. wa.. nmpk mcm seronok je kan? Jadi ketua? Tp apa2 hal.. aku yg kene dulu.. adey.. Jadi kitaorg kira sedang berkursus la ni.. Kitaorg diberi buku log.. (BESAR GILER) utk tulis aktiviti yg kitaorg buat.. nanti org drpd GIAT MARA akan dtg check kitaorg.. adey... mak aku pun mengwasi la kerja kitaorg.. walaupun aku anak mama dlm company.. layanan aku sama mcm pekerja lain (aku yg mintak sbb nk rasa mcm kerja sebenarnya..)



Kat sini tugas aku menyelia 2 org budak praktikal lg bwh aku, sambil2 ajar budak yg nk blaja kursus komputer. Sebenarnya mase time hbs form 3 aku dh start ajar budak kelas komputer.. aku rase mase tu mmg aku kene drill tolla.. hbs je PMR aku dh x skolah da.. (heheh kantoi) mama tak bg..heheheh.. so aku kat cyber ade abg n akak praktikal.. dorg la ajar pasal camna nk uruskan kelas komputer, blaja Adobe Photoshop,pasal Web and Blog, Adobe Image Ready.. Masa mula2 ajar org cuak gak.. yela mase tu umur 15 Photobucket.. ajar org tua2 umur 20 keatas 40 keatas pun ade gak.. org mcm x caya je bila mama ckp aku yg akan ajar.. ade plak student tu pggl aku akak walhal dia lg tua dr aku.. adey Toya!!!^__^...


New Signboard with the new logo at new place!

Kat tempat lama ( bersebelahan Bintang )

Tp skang dh okla.. seronok (walaupun ulang benda yg sama hari2, betulla teacher nad ckp.. jd cikgu ni kita akan ulang2 apa yg kita ajar tp lama2 kita akan mahir) Mcm2 org yg ada kat sini.. mcm2 ragam dan kerenah.. kalau kene customer yg cerewet... adey.. habis..

Apa2 pun,setiap perkara yg kita buat.. kenelah dengan bersungguh-sungguh.. Just do your best in doing something that you have to do! Ganbatte Ne! ^.^
Hamtaro

0 comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...