Total Pageviews

TOMODACHI

Assalamualaikum...


Tajuk kali ini; TOMODACHI. Perkataan tu bermaksud KAWAN dalam Bahasa Jepun. Alhamdulillah, sehingga hari, saya masih diberikan untuk terus bernafas dibumiNya ini. Selama 18 tahun (dan hampir memasuki 190_0' tahun ini) saya hidup dimuka bumiNya ini, saya tak dapat nak ingat seramai mana KAWAN yang pernah saya jumpa selama 19 tahun perjalanan hidup ini. =_='

KAWAN

Perkataan itu, telah bermula ketika kita mula-mula jumpa. Ye, saya kenal awak, dan awak senyum pada saya. Sejak bermula dengan senyuman itu, kita sering bermain dan berbual bersama. Ketika itu, saya masih terlalu mentah dalam kehidupan ini. Tapi, dunia kita indah. Yela, dunia kanak-kanak kan? Dari mula saya berkenalan dengan kamu semua semasa saya masih lagi dalam kanak-kanak hingusanhyperactive, hinggalah ke hari ini, satu ikatan telah terbina

Ya! Anda telah menjadi sebahagian dari hidup saya, menemani masa-masa saya membesar bersama-sama,lalalal~ kita bermain bersama-sama, ketawa ahahahahh!!dan menangisTT_TT sama-sama. Semua memori ini, sudah menjadi sebahagian daripada hidup dan diri ini. Kerana, anda semua menemani saya, menghadapi waktu-waktu sukar untuk menuju ke arah alam dewasa yang bakal saya lalui nanti.please~

Buat KAWAN yang pernah muncul dalam hidup saya dan menjadi sebahagian dari hidup saya dari saya kecil hingga ke saat ini (tak tau lah berapa banyak sebenarnyasalin2), saya sangat-sangat menghargai anda.hekhekhek


Tetapi,
Maafkan saya
sekiranya saya
Tak Pernah Mengambil Berat Tentang Awak
Maafkan saya
sekiranya saya
Tak Pernah Mengambil kisah Tentang Kesihatan Awak
Maafkan saya
sekiranya saya
Lalai Dalam Menegur Anda
Maafkan saya
sekiranya saya
Tidak menghormati awak
Maafkan saya
sekiranya saya
Menyinggung Perasaan Awak
dan
Tak Pernah Nak Ambil Tahu Tentang Perasaan Awak
Maafkan saya
sekiranya saya
Bersikap Kejam Kepada Awak
Maafkan saya
sekiranya saya
Tak Pernah Membantu Awak Ketika Awak Susah
Maafkan saya
sekiranya
Saya Tak Dapat Memenuhi Segala Kemahuan dan Kehendak Awak Mengikut Cara Awak
Dan
.
.
.
Maafkan saya
kerana tak sempurna menjadi KAWAN yang BAIK buat awak dan
saya tidak menjadi KAWAN yang BAIK kepada awak.

Maafkan saya
Kerana saya juga manusia biasa
yang tak lari daripada melakukan kesilapan,
yang tak boleh lari dari kesalahan,

kerana saya juga telah berusaha sedaya upaya
untuk menjadi yang terbaik untuk awak
tapi ternyata saya

TAK MAMPU
gomennn
Iklan :
Ruangan ini khas untuk kakak ku tercinta(hik3)~~
Wahai akak ku, jangan lah bersedih.. ye?
Nanti, tunggu Ninot habis bulan 3 ni,
Kita jalan puas-puas ye?yatta!

Kata kakak ku,

"memang sakit menyakitkan hati orang lain, dan bertambah sakit bile kite jugak disakiti."

die!
dan kakak ku juga berkata :

"Dengan mengatakan maaf memang tak merubah apa2 kan."

Buat kak cimop yang ku sayangi,

Apa yang penting akak sudah cuba yang terbaik untuk jadi yang terbaik.

Persoalannya...

Adakah mereka telah cuba untuk jadi kawan yang terbaik kepada anda?

Berdoalah kak,
semoga Allah membuka pintu hati mereka,
Ganbatte kudasai!
Daijoubu desu! yayaya


Akhir kata,

Terima kasih,
Kepada kawan-kawan semua
Kerana menemani saya melalui hari-hari dewasa bersama-sama
Terima Kasih
kerana menjadi sebahagian daripada memori hidup ini.
yup2!
Dan ucapan Terima Kasih ini ditujukan kepada semua kawan-kawan saya
Tiada yang terkecuali!
Ya! Anda! Yang sedang memandang tepat kearah sini!
Ya! Anda juga kawan saya!hekhekhek
Terima Kasih
kerana anda semua adalah sebahagian daripada hidup saya
dan
kerana saya menghargai kehadiran anda dalam hidup saya....!!

DOMO ARIGATOU~~

hekhekhek
P/s : terasa sangat SKEMA bila menulis dengan sangat SKEMA... heh he

1 comments:



Anonymous said...

tq...coz beeing my fiend...my roomate..n half of my life~~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...