Total Pageviews

My Dream Tree House!


Tree House?


Apa yang korang nak buat kalau ade tree house sendiri? Aku? Kalau akulah.. Hurm.. Tree house... dari dulu lagi aku teringin sangat nak ade tree house aku sendiri, bolehla aku jalankan siasatan..



Jadikan tree house aku sebagai planeterium, tak pun Space Lab.. walaupun bukan besar dan terapung macam ISS..Jadilah... Dalam tu aku nak letak microscope, telescope dan macam2 "scope" lagi la... Malam2 boleh buat, "Star Gazing" buat experiment(ceh, mcm ahli astronomi la tuh.. perasan..) Bestnya.. tgk bintang.. cantik!kalau tak boleh tidur malam2.. blh kira bintang.. nanti tertidurler.. kira ni umah kedua aku ler..Dah lama dah simpan impian ni.. kah3 impian mase kecik2 (skang pun masih agi) Tak per, dah besar nanti nk buatla tree house sendiri..



Bukan apa.. dari kecik lagi aku ni sebenarnya suka memanjat.. Dulu depan rumah aku ade pokok ceri yang BESAR.... Best!! tiap2 petang aku panjat pokok tu pg kat bhgn yang plg atas skali.. tengok langit sambil baca buku and mkn buah ceri... Nini (kwn baik aku) kadang slalu lalu dpn umah nk gi kedai, sambil2 dia jln dia petik buah ceri pastu mkn buah ceri.. kah3.. aku tak kisah dia mkn.. haritu dia tak perasan aku kat atas pokok.. aku tgk jer gelagat dia memetik buah ceriku.. pastu apa lagi.. time untuk menyakat la.. aku amik buah ceri tu baling kat dia.. terkejut dia.. terus jerit "Wuih, ada beruk!" kuang asam.. aku dia kata beruk!?Kah3 mmg lwk ler..tp skang pokok ceri tuh dah tak ade.. mama dah tebang..isk3.. sedey.. aku pnh jatuh sbb panjat tembok umah aku.. mase tu brngn nk rasa mcm panjat gunung.. aku suruhla adik aku pggkan tali.. aku panjat dari luar, skali tiba2 dia lepaskan tali tu.. huh.. jatuh tergolek mcm nangka busuk aku!


ada air.. best.. smbil2 tu blh terjun dlm air!

(kongsikan Impian Menarik Anda dengan Menghantar Impian Anda Ke starlunac_nina@yahoo.com.my)

0 comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...